Explosief & Impulsief. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu Explosief & Impulsief. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu

Explosief & Impulsief.

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Explosief & Impulsief.

Oke, even bij het begin beginnen. Woensdag ben ik naar stage gegaan, maar helaas moest ik de klas om kwart voor negen verlaten. Ik was echt ziek ziek.
Heel raar.
De hele morgen geslapen waardoor het ’s middags weer ging gelukkig.
Woensdag was er nog meer verdrietig nieuws. Een huisgenootje is deze dag haar oma verloren. Ik ben ontzettend trots op Anouk. Naast onze steun is ze echt heel sterk geweest en nog steeds. Ze heeft het verdrietige nieuws tot zich genomen en daarna was/is ze heel sterk!
Donderdag was ik gewoon weer aanwezig op stage.
Donderdagavond bleven de andere studiegenootjes eten en nog twee andere meiden. We waren met elf mensen. Heerlijk, gezellig, leuk en voor Anouk en mij gaf het nog een andere wending in ons programma.
We hoorden de kosten van Curaçao. We keken elkaar aan en ja het was eigenlijk al besloten.
De laptop werd gepakt en alles werd geboekt.
Ik kan jullie vertellen dit was binnen een half uur allemaal gebeurd.
Spontaan en vooral heel erg impulsief.
Maaaaar we gaan  20 juni tot en met 24 juni. Hoptjop naar Curaçao met Anouk, Inge en Felice.

Na deze heerlijk impulsieve actie zijn we gaan douche en salsa dansen. We konden het niet laat maken (héél jammer want ik zat heel erg in mijn dansmoves. Probeer maar een beeld te vormen), want vrijdag moesten we heel vroeg weg.
Next trip stond voor de deur!

Isa Dau -Jaw Jaw.
Ja, dat werd trip nummer 4. Heerlijk even een weekendje rustig aandoen.
Opnieuw mochten we weer 4 uur in de bus richting Atjoni. Daar stapte we op de boot.
Het was een meevaller dit keer. Het waren nog geen 40 minuten en we kwamen in het binnenland aan.
Het resortje zag er leuk uit.
We hadden voor de eerste x op trip een goede douche (wel koud water) en een wc waar je een knopje in kon drukken en er gewoon doorgespoeld werd.
Heel erg ongekend voor ons dus, apart!
In de avond hebben we lekker gegeten en onze leuke gids had zijn gitaar bij zich. Hij verzorgde de begeleiding bij onze mooie – grandioze – legendarische stemmen.
Het werd een leuk avondje met muziek, gezang, spelletjes en borgoe-cola (rum-cola).
Dag twee hebben we opnieuw een marrondorpje bezocht en erna hadden we vrije tijd.
Met zijn allen zijn we op gaan liggen op de stenen in het water. Hier kon je weer laten meedrijven in de stroming. We hebben dit een kort stukje gedaan, zonder zwemvestje en met de voeten naar voren. Het was echt een top middagje tot de regen kwam. Om vijf uur was het tijd voor een boswandeling en in de avond zijn we op zoek gegaan naar kaaimannen. We hebben er een gevonden, maar die sprong weg door al die paparazzi.
Snap ik natuurlijk ook wel. Ik word zelf ook niet graag gefotografeerd.
Ons laatste dagje hebben we opnieuw lekker aan het water gelegen en nog een paar keer door de kleine stroming laten meevoeren. Tot Evelien een stukje verder terecht kwam. Evelien kwam niet uit de stroming en belanden een stuk verder. Na een tijdje staan te lachen, heb ik mezelf een zwemvest aangedaan en eentje onder de arm en ben ik Evelien gaan redden. We zijn een stuk afgedreven in de stroming tot we bij de trap kwamen. De volgende beproeving was zwemmen richting trap. Na veel lachen gieren brullen kwamen we er.
De reddingsactie zorgde er wel voor dat iedereen de stroming een keer helemaal afging.
Om half 1 was het tijd om te lunchen en het vertrek stond erna voor de deur. Eenmaal in Paramaribo zijn we nog een x met zijn allen gaan uiteten.
Een leuke, gezellige afsluiting bij harde muziek.

Wachten tot het twaalf uur was want ja ANOUK IS JARIGGGGGG.
Om twaalf uur hebben we met zijn allen gezongen en gedronken op haar verjaardag. We hebben er een verkleedfeestje van gemaakt!
Anouk ging heerlijk slapen en wij slopen naar onder om slingers op te hangen en afspraken te maken voor de volgende dag.
We hebben Anouk met een koffietje op bed wakker gemaakt en erna samen gegeten.
Nicole was niet mee op trip geweest, waardoor zij een heerlijke appeltaart gebakken had als verrassing. Met kaarsjes en alles op en eraan.
Na het ontbijtje hebben we onze spullen gepakt en zijn naar het zwembad gegaan. Hier hadden we zon – bewolking – regen en onweer. Alles tegelijk.
In de avond zijn we gezellig gaan uiteten. Dit was echt een heel leuk tentje. En het leukste van alles. Je overig eten ging mee in een doggybag. Waaaawwww was echt leuk om te doen!
Het was een dag met veel zingen voor Anouk en vertellen dat ze jarig was!
Jarig zijn is heel leuk!!!
We hopen allemaal dat Anouk een heerlijke dag heeft gehad.

Voor mij staan nog een paar dingetjes op de planning.
Komende vrijdag is het voetbal en hebben we waarschijnlijk een logeetje.
Het weekend erna staat Curaçao op het programmatje
En jaaaaa het weekend erna ook nog Bronsberg.
Nog heeeeeel veel dus nog geeeeen tijd om naar huis te gaan hihi.

Owh even een huishoudelijke mededeling. Foto's komen nu alleen via FB omdat mijn geheugen van mijn waarbenjij vol is. Boeeeeeehhh
Maar god zegen ons met Facebook.

Lieve mensen geniet van jullie werkweekje!!

Dikke kus Robin.

  • 10 Juni 2014 - 18:39

    Marion:

    hey lieve Robin, je hebt het toch maar goed daar. En dadelijk weer lekker naar curacao. Alvast heel veel plezier daar!! Heel veel lieve groetjes van pap en Marion.

  • 10 Juni 2014 - 19:42

    Harry Veenhof Sr.:

    Je laatste verslag gelezen. Als ik jou verhaal voor waar aan moet nemen is dit GEEN stage zoals ze in mijn tijd werden gehouden. Dat was echt voor de klas staan
    Maar ja tijden veranderen. Ik gun het je wel hoor.
    Jammer voor Anoek dat ze daar bij jullie het overlijden van haar Oma moet horen. Kan dus geen afscheid van haar gaan nemen. Minder leuk.
    Verder wens ik je paar prettige dagen op HET eiland van nederland in de west.
    Groetjes en ik zou zeggen tot ziens bij Kirstie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Hallooo Achterblijvers.


Waaaaaaauuuuuuuwwwwww wat is het hier warm!
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik uit het vliegtuig stapte.
Ik had natuurlijk Nederlandse kleren aan, lange broek - lang truitje - vestje - sokken en dichte schoenen. En het ergste het was ZWART.
Het wachten bij de douane ging vrij snel, alleen mijn koffertje wilde niet zo snel zijn. Na een dag van half 5 's morgens tot half 5 's avonds zette ik mijn eerste stappen in Suriname.
Het was een hele shock kan ik jullie vertellen!

Aangekomen in ons appartementje na een lange dag.
Het is prima te doen in het appartementje. Iedereen heeft een eigen kamer en een tweepersoonsbed, wat wil je nog meer in dit goede leven.
Het keukenkastje viel al bij de eerste aanraking uit elkaar, maarja we leven in Suriname dus wat willen we he :).
De douche is KOUD. Mennn wat moest ik daar aan wennen. Het was echt even een hel de eerste keer, maar vandaag ging het alweer.

Dinsdag hebben we met zijn allen heel impulsief besloten een trip naar Galibi te ondernemen.
Hier gingen we naar een dropje aan het water met palmboompjes en hutjes :) in de avond gingen we opzoek naar een schildpad.
Dit was echt super mooi.
We waren gestart in een busje waar we lekker eten kregen en prima zaten. Aangekomen bij het water zijn we in een bootje gestapt. Er werd ons aangeraden een poncho aan te doen.
Nou ik kan jullie vertellen het was nodig, waterplassen kwamen over ons heen. Ik kan het meer watervallen noemen en dat op een rivier.
Het was wel een hele ervaring, vooral toen een van de bankjes kapot ging en er twee van ons hop met de voetjes omhoog op de grond lagen. Dit gaf de bootreis nog meer herinneringen.
Aangekomen in Galibi kregen we heerlijk eten en hebben we het dorpje verkend. Schattig dorpje was het.& jaa ik heb een spin op me arm en gezicht gehad en de aapjes op mijn schouders! heeeeeel vet!!!!
In de avond zijn we weer in het bootje gestapt, en nu was het donker, en op zoek gegaan naar een schildpad.
We hebben er een gevonden die eieren aan het leggen was. een heel bijzonder moment! het was een echt een mega ding. 250 kg.
we hebben met zijn allen gekeken naar het proces van het eieren leggen tot dat hij terug het water in ging. dit heeft een uur geduurd, lang maar heel bijzonder!

Terug op het land gingen wij onze hangmatten ophangen, want wij sliepen in een hangmat.
Nou ik ga er een kopen hoor. Heeeerlijk geslapen en niet koud gehad!
De volgende morgen ben ik nog een keer met de aapjes op de foto gegaan en na het ontbijt zijn we terug naar Paramaribo gegaan.
Kortom het was geweldig!

Vanavond wordt ons eerste echte stapavond :). dus ik ben benieuwd.

Jullie zullen weer snel van mij horen:).

dikke kus uit suriname



xxxxxxxx

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2014

Last Trip

26 Juni 2014

Curaçao

16 Juni 2014

Perfect moments

10 Juni 2014

Explosief & Impulsief.

04 Juni 2014

Een gewone week
Robin

Mijn avontuur voor drie maanden in het mooie Suriname!

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 10083

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Landen bezocht: