fietsen in paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu fietsen in paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu

fietsen in paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Opnieuw een verhaaltje voor jullie .
Het zal geen lang verhaaltje worden, maar ik wil deze ervaring graag met jullie delen.
Ik ben namelijk in Paramaribo gaan verkennen op de fiets.
Geen aanrader als je geen kaart hebt of je moet al heel graag chagrijnige zin willen krijgen, dan moet je fietsen zonder kaart.
We gingen met zijn vieren op zoek naar een supermarkt die ons aangeraden was.
We waren als eerste even de buurt gaan verkennen en erna zouden we opzoek gaan naar de supermarkt. De buurt is hier niet zo mooi. Veel huisjes zijn van hout en je hoeft er maar tegen te blazen en ze vallen om. Dat is best jammer, maar het heeft ook wel weer iets.
We waren ook langs onze stageschool gefietst en dat was wel even anders dan we verwacht hadden.
Dit is ook een gebouw waar de verf een “beetje” loslaat, geen glas meer te bekennen is in de ramen en de gordijntjes op half 7 hangen. Dus ik ben héél benieuwd naar mijn eerste dag over een week.
Het werd steeds warmer op het fietsje en we fietsen helemaal verkeerd.
Na lang fietsen en steeds meer chagrijnige gezichten hebben we besloten om terug te fietsen naar het huisje en de kaart te halen.
We hebben thuis gekeken hoe we moesten fietsen en hebben de kaart meegenomen.
Veri je boekje kwam heel goed van past  daar stond de kaart in!
Oke fietsen via een kaart kunnen we wel, maar op de kaart staat niet dat de wegen een richtingswegen zijn. tweede dilemma, maaaar dit hadden we vrij snel onder de knie.
Uiteindelijk waren we aangekomen bij de combemarkt en jaa het was echt spot goedkoop hier.
Heerlijk boodschappen doen dus!
Met alle boodschappen zijn we ook teruggefietst dat veel beter ging als de heenweg.

Mijn tweede dag op de fiets zijn we gelijk gestart met de kaart en we kwamen aan waar we wilden zijn. dat voelt dan best goed!
We hebben allemaal een hangmat gekocht en de dingetjes die erbij horen en een zwembadje voor bij ons in de tuin.
Thuis hebben we de taken verdeeld. Twee gingen het zwembad opzetten, twee meiden gingen de hangmatten ophangen en de ander ging de lunch klaar maken. Alles hangt op en is vol en stond klaar.
Ieder had een taak en we hebben een heerlijke middag gehad!

Om half 5 gingen we koningsdag vieren op een boot. Je kent het Suriname vertrekt dan niet om half 5 maar om half 6. Het was een heerlijk feestje waar ik echt van genoten heb, veel mensen leren kennen en heel veel gedanst.

Vandaag ga ik zwemmen want het is hier namelijk pas kwart over tien s morgens en morgen ga ik een zware trip maken ralleighvallen. Het zijn vier dagen, dus ik laat vier dagen niets van me horen. Maar erna zullen jullie ongetwijfeld een lang verhaal krijgen van die trip.

Oeff het is nog een lang verhaaltje geworden, maar goed.

Ik ga verder hangmateren (doe ik ongeveer de hele dag), Spreeeek jullie snel Hollandertjes

Dikke kus!

  • 27 April 2014 - 15:18

    Marchy:

    Heyyy moppie,

    Hangmateren doe je goed haha!! Zou ook niets anders doen als ik nu in Su zou zijn!! Moppie geniet ervan!! En alvast heel erg veel plezier op jullie tripje naar de Ralleighvallen, ben benieuwd naar dit tripje!!

    Ciaooo bella!!

    Liefs dikke kus en knuffel March

  • 27 April 2014 - 17:32

    Veri:

    Hee Robin!
    Super leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt daar! Heb ook al veel aan je moeten denken de afgelopen dagen. Ben blij dat mijn boekje al van pas is gekomen haha!! Heel veel plezier de komende dagen, kijk nu al uit naar je volgende verslag :).
    Let goed op jezelf!
    xxxxxxxxx Veri

  • 27 April 2014 - 19:55

    Maurice:

    Hey Robin,
    Jaaaa zoals Marchy zegt, hangmateren!! Dat doe ik nu thuis ook. De Raleighvallen vond ik een super gave trip naar het binnenland van Suriname. Gaan jullie naar het Funghu Eiland? Je kunt daar heerlijk in de stroomversnelling liggen en je laten masseren door het water. Ik hoop dat je ook de wandeling/ klimtocht gaat maken naar de Voltzberg. Dat mag je eigenlijk niet missen! Veel plezier, en post nog maar veel verhaaltjes. Kunnen we weer effe zelf terug genieten van Suriname.

    Liefs H&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Hallooo Achterblijvers.


Waaaaaaauuuuuuuwwwwww wat is het hier warm!
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik uit het vliegtuig stapte.
Ik had natuurlijk Nederlandse kleren aan, lange broek - lang truitje - vestje - sokken en dichte schoenen. En het ergste het was ZWART.
Het wachten bij de douane ging vrij snel, alleen mijn koffertje wilde niet zo snel zijn. Na een dag van half 5 's morgens tot half 5 's avonds zette ik mijn eerste stappen in Suriname.
Het was een hele shock kan ik jullie vertellen!

Aangekomen in ons appartementje na een lange dag.
Het is prima te doen in het appartementje. Iedereen heeft een eigen kamer en een tweepersoonsbed, wat wil je nog meer in dit goede leven.
Het keukenkastje viel al bij de eerste aanraking uit elkaar, maarja we leven in Suriname dus wat willen we he :).
De douche is KOUD. Mennn wat moest ik daar aan wennen. Het was echt even een hel de eerste keer, maar vandaag ging het alweer.

Dinsdag hebben we met zijn allen heel impulsief besloten een trip naar Galibi te ondernemen.
Hier gingen we naar een dropje aan het water met palmboompjes en hutjes :) in de avond gingen we opzoek naar een schildpad.
Dit was echt super mooi.
We waren gestart in een busje waar we lekker eten kregen en prima zaten. Aangekomen bij het water zijn we in een bootje gestapt. Er werd ons aangeraden een poncho aan te doen.
Nou ik kan jullie vertellen het was nodig, waterplassen kwamen over ons heen. Ik kan het meer watervallen noemen en dat op een rivier.
Het was wel een hele ervaring, vooral toen een van de bankjes kapot ging en er twee van ons hop met de voetjes omhoog op de grond lagen. Dit gaf de bootreis nog meer herinneringen.
Aangekomen in Galibi kregen we heerlijk eten en hebben we het dorpje verkend. Schattig dorpje was het.& jaa ik heb een spin op me arm en gezicht gehad en de aapjes op mijn schouders! heeeeeel vet!!!!
In de avond zijn we weer in het bootje gestapt, en nu was het donker, en op zoek gegaan naar een schildpad.
We hebben er een gevonden die eieren aan het leggen was. een heel bijzonder moment! het was een echt een mega ding. 250 kg.
we hebben met zijn allen gekeken naar het proces van het eieren leggen tot dat hij terug het water in ging. dit heeft een uur geduurd, lang maar heel bijzonder!

Terug op het land gingen wij onze hangmatten ophangen, want wij sliepen in een hangmat.
Nou ik ga er een kopen hoor. Heeeerlijk geslapen en niet koud gehad!
De volgende morgen ben ik nog een keer met de aapjes op de foto gegaan en na het ontbijt zijn we terug naar Paramaribo gegaan.
Kortom het was geweldig!

Vanavond wordt ons eerste echte stapavond :). dus ik ben benieuwd.

Jullie zullen weer snel van mij horen:).

dikke kus uit suriname



xxxxxxxx

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2014

Last Trip

26 Juni 2014

Curaçao

16 Juni 2014

Perfect moments

10 Juni 2014

Explosief & Impulsief.

04 Juni 2014

Een gewone week
Robin

Mijn avontuur voor drie maanden in het mooie Suriname!

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 10084

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Landen bezocht: