Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu

Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Robin

26 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Zon – Zee – Strand – Cocktail.

03.00 uur ging mijn wekker. Je kunt je voorstellen, ik stond per direct naast mijn bed.
Klaarmaken en naar beneden, koffie drinken en boterham maken en rustig op het gemak opdrinken & eten.
Jammer dan, de taxi besloot tien minuten te vroeg te komen. Ik MOEST dus mijn koffie laten staan. Heel frustrerend op de vroege morgen!!
Aangekomen op het vliegveld kwam de energie. Ik was heel zenuwachtig.
Eigenlijk duurde het te lang, want als je wit strand en zon als vooruitzicht hebt ipv Bruin water en regen, dan wil je wel gaan!!
Op het vliegveld was het echt koud. Nog een reden om sneller te vertrekken.
Maar om mijn ochtend compleet te maken dacht Suriname ook nog even voor een keer mist te geven, waardoor we vertraging hadden.

Aangekomen in Curaçao begon het avontuur.
Met het openbaar vervoer naar ons hostel. Meneer wilde ons wel afzetten, heel lief dacht ik! Dit moeten we hebben. Meneer zette ons alleen een stuk te ver af, waardoor we met het koffertje over straat moesten. Ay ay ay, in de hitte.
Maar er was een taxi zo lief om ons te brengen, al wist mevrouw het zelf niet. Dus hadden we Felice. Zij zag de straat en riep dit door de taxi. Mooi we waren er.
Onze spulletjes lieten we achter en we werden door de zoon van de huisbaas gebracht naar het strand.

Op het strand keken we onze ogen uit. Dit was zo anders dan Paramaribo.
Het was echt heerlijk ons eerste dagje op het strand. Cocktailtje erbij en zonnen maar.
Na een hele dag strand gingen we naar huis om ons klaar te maken voor het uiteten. We gingen aan het strand zitten, waar een vismarkt was. De vissen lagen allemaal bij een kraampje en er werd over ieder vis iets uitgelegd. We kozen daarna de vis die we wilden hebben en die werd klaargemaakt en naar onze tafel gebracht. Met een heerlijk roseetje erbij maakte we onze avondeten compleet.
We hebben de avond afgesloten met een cocktail bij een cocktailbar.

BIG DAY BIG DAY.
Wie had ooit gedacht dat ik deze kans ging krijgen. Ik zag het alleen maar op tv, maar nu was het echt zo.
Ik ging met dolfijnen zwemmen.
Aangekomen bij dolfin academy kwamen ook langzaam de zenuwen.
Omdat een van de dolfijnen bloed moest laten afnemen, moesten we iets langer wachten.
Hierdoor konden we naar de flamingo show gaan kijken en mocht ik deze diertjes voeren.
Een extraatje erbij.
Om half 12 was het zover, wij (Anouk en ik) gingen het water in. vooraf hadden we instructie gekregen over hoe je met de dolfijnen om moest gaan, dus ik ging gerust het water in.
Inge en Felice maakte van ons foto’s.
De dolfijnen zwommen eerst een rondje om ons heel en daarna kreeg iedereen een groot moment met de dolfijnen. Het was heel bijzonder. Ik kan heel moeilijk beschrijven wat er was, maar ik kan alleeeen maar lachen. En oprecht lachen!!
Mijn tijd in het water was echt amazing, dit had ik niet willen missen.
Felice en Inge hadden foto’s gemaakt van ons tijdens het zwemmen, nu draaide we de rollen om. Felice en Inge gingen het water in en wij maakte de foto’s.
Op het einde liepen we allemaal tevreden en vol geluk naar buiten.

In de avond gingen we op stap. Ook heel anders dan in Paramaribo!
Hier was het allemaal buitenlucht en heerlijke muziek + happy hours.
We kwamen ook de studenten die in Curaçao hun stage lopen tegen.
Samen hebben we er een heerlijke avond van gemaakt!
Het eendje was mijn grootste vriend. Kijk op FB en jullie zien de foto.
Om half vier besloten we dan maar richting huis te gaan en ons bedje in te duiken.

De volgende dag was het een dagje van het luieren.
Heerlijk op het strand; slapen, eten en drinken. Dit was prima!
In de avond zijn we bij El Mexicano gaan eten. Hier kregen we een kaart waar we tien tapasdingetjes mochten uitzoeken en een karaf witte wijn.
Echt geen grapjes onze tafel stond echt helemaal vol. We hebben gewoon dingetjes op de rand van het “hek” moeten zetten. Woow veel eten, maar echt heerlijk.
Daarna was het weer tijd om uit te gaan. Het was hier ook erg leuk, maar de avond ervoor kon moeilijk overtroffen worden. Dus was dit een “gewoon” stapavondje.

VOETBALL.
Oke we gingen ook in curacao voetbal kijken. Helaas haperde het beeld ontzettend erg, waardoor ik na de 60 minuut (ik had het nog heel lang volgehouden ) richting mijn bedje in de zon ben gelopen.
Het Nederlands elftal scoorde niet en het beeld deed niet wat hij moest doen, dus was dit de beste optie.
In mijn slaap hoorde ik Nederland twee keer scoren. Nou ze hadden gewonnen hoor.
Ons laatste avond hebben we curacao afgesloten met eten bij een heerlijk restaurant.
Het was leuk om te zien dat de pontjesbrug in de nacht verlicht is en wanneer er een boot komt, dan gaat de pontjesbrug aan de kant. Het duurt even, maar de boot kan dan door hoor.

In de morgen zijn we nog richting Willemstad gegaan om naar de winkels te kijken.
Anouk en ik hadden dit na een uurtje gezien en hebben de bus naar het strand gepakt.
Inge en Felice bleven wel nog in het stadje.
Ons laatste dagje aan het strand heb ik genoten. Het was raar om ’s avonds in het vliegtuig te stappen en weer richting Paramaribo te gaan.
Waarschijnlijk omdat ik de zon – zee en strand moest achterlaten, maar ook omdat ik weet dat ik nu nog maar 2 weken hier ben en het avontuur er voor mij op zit.
Maar op paramaribo waren de avonturen nog niet klaar. We kwamen aan en we gingen netjes ons toeristenvisum halen. Alleen kon je dit alleen in euros of US dollar betalen. En raad maar wij allemaal hadden alleen SRD (Surinaams geld).
Ja zei die meneer of het de normaalste zaak van de wereld was, dan moet ik het paspoort hier laten en kunt u het morgen ophalen.
Jaa daaag, ik ga niet mijn belangrijkste deel achterlaten.
Maar het was om 00.15 uur dus ik gaf maar toe aan meneer.
Uiteindelijk hebben we de dag erna drie bureaus gezien voor we bij de goede waren om ons paspoort te halen en nog een keer naar een vierde gestuurd om een stempel. Maar dames en heren ik heb het, dus ik hoef niet hier te blijven!

Ik kan ook voor de eerste keer zeggen dat ik nog ga genieten van de twee weken, maar ik klaar ben om naar huis te komen!
Thuis staan er weer nieuwe uitdagingen te wachten.

Lieverds in Nederland.
Tot over twee weken!

Dikke kus!

  • 26 Juni 2014 - 23:50

    Miranda:

    Hey meid weer een leuk verslag en deze ervaring heb je weer in de pocket.
    Geniet nog van je je laatste 2 weken (niet te geloven wat vliegt de tijd)

  • 29 Juni 2014 - 11:42

    H.Veenhof Sr.:

    Hoi Robin, weer een verslag gelezen. Je hebt tijdens je stage veel gezien meisje en hopelijk ook genoten. Dit laatste is uit je verslagen wel op te maken.
    Ik zou zeggen, misschien zien we mekaar nog wel een keer bij Kirstie.
    Geniet er de laatste 2 weken maar van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Hallooo Achterblijvers.


Waaaaaaauuuuuuuwwwwww wat is het hier warm!
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik uit het vliegtuig stapte.
Ik had natuurlijk Nederlandse kleren aan, lange broek - lang truitje - vestje - sokken en dichte schoenen. En het ergste het was ZWART.
Het wachten bij de douane ging vrij snel, alleen mijn koffertje wilde niet zo snel zijn. Na een dag van half 5 's morgens tot half 5 's avonds zette ik mijn eerste stappen in Suriname.
Het was een hele shock kan ik jullie vertellen!

Aangekomen in ons appartementje na een lange dag.
Het is prima te doen in het appartementje. Iedereen heeft een eigen kamer en een tweepersoonsbed, wat wil je nog meer in dit goede leven.
Het keukenkastje viel al bij de eerste aanraking uit elkaar, maarja we leven in Suriname dus wat willen we he :).
De douche is KOUD. Mennn wat moest ik daar aan wennen. Het was echt even een hel de eerste keer, maar vandaag ging het alweer.

Dinsdag hebben we met zijn allen heel impulsief besloten een trip naar Galibi te ondernemen.
Hier gingen we naar een dropje aan het water met palmboompjes en hutjes :) in de avond gingen we opzoek naar een schildpad.
Dit was echt super mooi.
We waren gestart in een busje waar we lekker eten kregen en prima zaten. Aangekomen bij het water zijn we in een bootje gestapt. Er werd ons aangeraden een poncho aan te doen.
Nou ik kan jullie vertellen het was nodig, waterplassen kwamen over ons heen. Ik kan het meer watervallen noemen en dat op een rivier.
Het was wel een hele ervaring, vooral toen een van de bankjes kapot ging en er twee van ons hop met de voetjes omhoog op de grond lagen. Dit gaf de bootreis nog meer herinneringen.
Aangekomen in Galibi kregen we heerlijk eten en hebben we het dorpje verkend. Schattig dorpje was het.& jaa ik heb een spin op me arm en gezicht gehad en de aapjes op mijn schouders! heeeeeel vet!!!!
In de avond zijn we weer in het bootje gestapt, en nu was het donker, en op zoek gegaan naar een schildpad.
We hebben er een gevonden die eieren aan het leggen was. een heel bijzonder moment! het was een echt een mega ding. 250 kg.
we hebben met zijn allen gekeken naar het proces van het eieren leggen tot dat hij terug het water in ging. dit heeft een uur geduurd, lang maar heel bijzonder!

Terug op het land gingen wij onze hangmatten ophangen, want wij sliepen in een hangmat.
Nou ik ga er een kopen hoor. Heeeerlijk geslapen en niet koud gehad!
De volgende morgen ben ik nog een keer met de aapjes op de foto gegaan en na het ontbijt zijn we terug naar Paramaribo gegaan.
Kortom het was geweldig!

Vanavond wordt ons eerste echte stapavond :). dus ik ben benieuwd.

Jullie zullen weer snel van mij horen:).

dikke kus uit suriname



xxxxxxxx

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2014

Last Trip

26 Juni 2014

Curaçao

16 Juni 2014

Perfect moments

10 Juni 2014

Explosief & Impulsief.

04 Juni 2014

Een gewone week
Robin

Mijn avontuur voor drie maanden in het mooie Suriname!

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 10074

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Landen bezocht: