Perfect moments - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu Perfect moments - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu

Perfect moments

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Don’t wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

MIJN TIJD IN SURINAME --> Bioscoop, Karaoke, Openbaar vervoer, WK, Salsa, Kaarten, Kerk, Waterkant

Suriname en bioscoop. Het enige wat ik erover kan zeggen is goedkoop, veel hardop lachen en heel koud. Afgelopen dinsdag was het zover, we gingen eerst winkelen bij de hermitage mall. Op weg naar een nieuwe bikini en ook nog gevonden. Yess duurde wel lang, maar ik heb hem.
Daarna gingen we naar de bios. Ons entree kaartje kostte €2,10 en onze kids combo (popcorn, M&M’s & drinken) was €2,60.
Manou dit zou voor ons geweldig zijn, veel eten weinig geld!
We hadden de film a million ways to die in the west gekozen. We kwamen binnen en de bios stroomde langzaam vol. Je kunt de bios vergelijken met de foroxity in Nederland. Heel netjes.
De film begon en het was echt heel koud. Gelukkig wisten we dit van te voren, waardoor we voorbereid waren.
We zaten dus met lange broek, dik vest en muts in de bios. Dit is geen grap of leugen!!!
Tijdens de film waren er heel veel lach momenten en alle Surinamers staken dit ook niet onder stoelen of banken. Alle mensen lachten heel hard. Erg grappig dit.
Ik heb genoten van de kou, de kidscombo en het gelach van de mensen om mee heen.

Woensdag was het zumba tijd. Dit keer was het een beetje dans en veel billen shake tijd. Nou nee niet voor me weggelegd. Vooral niet met drie Surinamers voor me, die de billen shaken of hun leven ervan afhangt. Dit lesje was niet zo leuk als normaal.
Maar de rest van de avond heeft het goed gemaakt. We zijn naar de karaokebar geweest. We hadden hier met de andere meiden van trip afgesproken om de foto’s uit te wisselen.
Ondertussen liet ik mijn mooie stem bij verschillende liedjes aan de medemensen horen. Ik weet niet of ze er héél blij mee waren, maar ik vond het in ieder geval geweldig om te doen. Ik was gewoon in mijn element. Thuis moet ik toch nog maar een keer opzoek naar de Playstation en singstar.

Donderdag was mijn stem en mijn lichaam een beetje moe. Vandaar dat ik lekker thuis bleef in de avond. Ik heb een stapavond voorbij laten gaan, knap he!
Tijdens deze avond heb ik mijn mooie Vaderdag cadeau klaar gemaakt en verstuurd naar de liefste papa (gelukkig vond hij het heel erg leuk, want joh wat is het moeilijk. Iets uitzoeken via internet).
Daarna hebben we gekaart, heel burgerlijk maar erg leuk en mijn nagels in oranje gelakt. WANTTTTT

Jaaaa vrijdag was het zover! Het WK ging van start voor Nederland.
Maar eerst even bij het begin. We kregen het weekend een logé. Twee meiden van ons huis waren op trip en Michèlle kwam gezellig bij ons het weekend. Haar huisgenoten waren ook allemaal op trip.
We hebben ons klaar gemaakt voor het WK --> zie foto’s Facebook.
Allemaal gingen we erna toe met de instelling dat ons landje ging verliezen. Máár neeeee het was echt anders. Jullie weten zelf wel wat de uitslag was.
Na de heerlijke wedstrijd liepen we lichtelijk aangeschoten richting een restaurantje om iets te eten.
Jullie kunnen jullie wel indenken dat de weg erna toe en het eten heel erg gezellig was en ietsjes langer duurde dan normaal.
In de avond zijn we ons gaan klaar maken en hebben we de taxi richting het ’t vat gepakt.
Op vrijdag avond is daar altijd de plek om salsa te dansen. Ik vind de eerste stap richting dansvloer heel moeilijk, maar als ik eenmaal aan het dansen ben, gaat het los he!
Na een heerlijk dansavondje was het 02.00 uur en vertrokken we richting huis.

Dames en Heren nu komen twee dagen met twee hoogtepunten!
Nummer een was op zaterdag. Wij gingen met de bus naar de hermitage mall en bios.
Ja openbaar vervoer bus. En dat in Suriname.
OMG, de bus zat eigenlijk vol. Maar de klapstoeltjes in het gangpad nog niet. Ze werden naar beneden geklapt en we mochten daarop gaan zitten.
Gammel en apart, maar goed we hadden een plek.
De bus vertrok. De mensen stonden gewoon langs de weg te zwaaien om in te stappen. Bushalte? Nee, nooit van gehoord. Ze hebben ze wel maar staan nooit mensen. Die mensen staan langs de weg. Ik denk dat ze dat leuker vinden. Uitdaging ofzo? Ik weet het niet.
En als je wilt uitstappen moet je op het belletjes duwen of schreeuwen; “Cheff even hoor” en dan stap je uit. Bushalte? Nee, hoor gewoon waar jij wilt kun je uitstappen.
In de bus staat de muziek echt heel hard, maar het is wel gezellig!
Oke wij moesten eruit en ik ging betalen. Ik moest er eigenlijk wel om lachen want ik betaalde voor
20 Minuten busreis 1SRD 25 cent, omgerekend is dat 0,27 eurocent voor het busreisje.
Oke spotgoedkoop dus als je bedenkt dat het met de taxi 25 – 30 SRD is.
Na het winkelen en opnieuw bios hebben we thuis heerlijk gekookt. Ons eten kwam om 22.00 uur op tafel. Laat maar het was heerlijk. We besloten nog een spelletje te spelen met de kaarten. Michèlle had een nieuw spel voor ons. Het was gezellig en leuk met toastjes en wijntje. Mam ik heb eiersalade gemaakt met Anouk. En geloof het of niet het is gelukt en lekker dat hij was. Ik maak hem thuis wel een keer. Voor we het wisten was het 02.00 uur en de dag erna liep het wekkertje om 8.10 uur. Naaaar bed dus.

Zondag hoogtepunt 2.
Op tijd opgestaan voor ons uitgebreid ontbijtje. Even goed wakker worden na het lange avondje kaarten.
Hoogtepunt twee was naar de grootste houten kathedraal van de wereld om een dienst te volgen.
We kwamen binnen en kochten een kaarsje om deze aan te steken.
Ik heb een kaarsje aangestoken voor de oma van Anouk en voor alle mensen die ik lief heb en waarvan ik hoop dat ze nog lang bij mij zullen zijn!
Wat mij heel erg opviel toen we in de kerk zaten was dat er veel jongeren binnen kwamen. Dit had ik niet verwacht. Maar vond het een heel mooi gebaar. Zelfs mensen met kinderen en die kinderen hoorde je niet! Respect straalde dit uit. De dienst begon en dacht oke hier gaan we. In Nederland had ik allang alle muren gezien en de bank goed geïnspecteerd. Maar in deze kerk en dienst heb ik iedere minuut als bijzonder ervaren. Er werd gebeden en gezongen en zelfs de pastoor zong.
Midden in de dienst zei de pastoor geef Gods vrede. Ik keek om me heen en iedereen gaf de mensen in zijn buurt een hand en zei Gods vrede. Dit gebeurde dus ook bij ons. Ik stond beetje verbaast maar opnieuw kon ik dit heel erg respecteren.
Na de dienst liep de pastoor naar buiten en gaf iedere bezoeker persoonlijk een hand.
Wat een moment! Een moment waar ik over veel dingen heb nagedacht en ik nu al met veel liefde en plezier terug kijk op het avontuur.

Maar we zijn er nog niet. De zondag is nog niet voorbij.
Na de kerk zijn we onze groente gaan halen op de markt. Ik blijf dat heel erg grappig vinden. De mensen zijn erg lief en het is echt goedkoop.
Na de markt hebben we onze fiets gepakt en zijn we naar de waterkant gefietst.
Om verder te gaan met onze culturele dag zijn we daar gaan eten.
Dit is een plek waar voornamelijk alleen maar locals komen. Je zit dus echt tussen allemaal locals in. En de lunch bestaat hier niet uit een broodje, maar uit bami, nasi, bakka bana’s n cassave friet.
Jeej mijn buik zat echt belachelijk vol. En dat voor schrik niet van de prijs omgerekend 2 euro.
Heerlijk.
We zijn gaan uitbuiken in het zwembad en hebben in de avond ons heerlijke ovenschotel gemaakt.

Buiten mijn tripjes was dit een weekend waar ik veel to do’s heb kunnen afstrepen en erg gezellig
Waar ik opnieuw veel over mezelf leer en ik weet waar ik heen wil in de toekomst.
Dat je iedere dag opnieuw er een mooie dag van moet maken.
& Dat ik dingen mag en moet loslaten.

Hiervoor wil ik mijn lieve huisgenootjes van dit weekend erg bedanken (Anne-Sophie, Anouk en Michèlle). Dikke knuffel voor jullie!

Lieve mensen uit Nederland het zijn nog maar 3,5 weken.
Ik geniet, maar de tijd vliegt.

Dikke Kus Robin.





  • 16 Juni 2014 - 10:21

    Mam:

    hoi schat hebben je verhaal weer doorgelezen. ben benieuwd wat je allemaal voor ons gaat koken thuis. herlijk heb ik dus vanaf de 10e vakantie hahaha. ja bijna is het aftellen begonnen maar eerst nog genieten van curacao. Zijn benieuwd naar die verhalen weer. geniet ervan schat xxx mam

  • 16 Juni 2014 - 12:10

    Manou:

    Hahaha die film waren wij niet doorgekomen. Dan waren we naar buiten moeten rennen van het lachen! En stel je voor dat we voor zo weinig met zijn twee konden eten. Rollend naar huis zou dat betekenen!!

    Dat kaarsje in de kerk heeft mij de jackpot gegeven bij Preston Palace haha. Ik zeg je ga nooit met tom naar de kermis, dan sta je uiteindelijk met je handen vol aan gewonnen kaartjes! Zie je ik wist wel dat er diep in je een X-factor schuilde! Je kunt als je thuis komt zingen, dansen en koken! Wanneer mam en roy dan weer op vakantie gaan, heb ik mijn persoonlijke kok!
    Geniet nog van de paar weekjes, want voor mij mogen ze zo snel mogelijk voorbij gaan!

    Kijk nu al weer uit naar je volgende hilarische reisverslagen! xxx je zusje

  • 16 Juni 2014 - 19:02

    Harry Veenhof Sr.:

    Robin, ik heb je verslag WEER met plezier geleden.
    Alleen enkele minpuntjes gelezen :

    Je schreef dat je veel eet, meidje dat is niet goed voor je lijntje. Dit was puntje 1. Nu komt punt 2.
    Ik vind dat jij gezien je figuurtje GEEN Lichaam hebt om billen te shaken
    Ik zie je liever zo als je was toen ik je leerde kennen via Stefan, een mooi vriendelijk meisje.
    Hou dit vast en ik wens je nog veel plezier in de resterende 3,5 week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Hallooo Achterblijvers.


Waaaaaaauuuuuuuwwwwww wat is het hier warm!
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik uit het vliegtuig stapte.
Ik had natuurlijk Nederlandse kleren aan, lange broek - lang truitje - vestje - sokken en dichte schoenen. En het ergste het was ZWART.
Het wachten bij de douane ging vrij snel, alleen mijn koffertje wilde niet zo snel zijn. Na een dag van half 5 's morgens tot half 5 's avonds zette ik mijn eerste stappen in Suriname.
Het was een hele shock kan ik jullie vertellen!

Aangekomen in ons appartementje na een lange dag.
Het is prima te doen in het appartementje. Iedereen heeft een eigen kamer en een tweepersoonsbed, wat wil je nog meer in dit goede leven.
Het keukenkastje viel al bij de eerste aanraking uit elkaar, maarja we leven in Suriname dus wat willen we he :).
De douche is KOUD. Mennn wat moest ik daar aan wennen. Het was echt even een hel de eerste keer, maar vandaag ging het alweer.

Dinsdag hebben we met zijn allen heel impulsief besloten een trip naar Galibi te ondernemen.
Hier gingen we naar een dropje aan het water met palmboompjes en hutjes :) in de avond gingen we opzoek naar een schildpad.
Dit was echt super mooi.
We waren gestart in een busje waar we lekker eten kregen en prima zaten. Aangekomen bij het water zijn we in een bootje gestapt. Er werd ons aangeraden een poncho aan te doen.
Nou ik kan jullie vertellen het was nodig, waterplassen kwamen over ons heen. Ik kan het meer watervallen noemen en dat op een rivier.
Het was wel een hele ervaring, vooral toen een van de bankjes kapot ging en er twee van ons hop met de voetjes omhoog op de grond lagen. Dit gaf de bootreis nog meer herinneringen.
Aangekomen in Galibi kregen we heerlijk eten en hebben we het dorpje verkend. Schattig dorpje was het.& jaa ik heb een spin op me arm en gezicht gehad en de aapjes op mijn schouders! heeeeeel vet!!!!
In de avond zijn we weer in het bootje gestapt, en nu was het donker, en op zoek gegaan naar een schildpad.
We hebben er een gevonden die eieren aan het leggen was. een heel bijzonder moment! het was een echt een mega ding. 250 kg.
we hebben met zijn allen gekeken naar het proces van het eieren leggen tot dat hij terug het water in ging. dit heeft een uur geduurd, lang maar heel bijzonder!

Terug op het land gingen wij onze hangmatten ophangen, want wij sliepen in een hangmat.
Nou ik ga er een kopen hoor. Heeeerlijk geslapen en niet koud gehad!
De volgende morgen ben ik nog een keer met de aapjes op de foto gegaan en na het ontbijt zijn we terug naar Paramaribo gegaan.
Kortom het was geweldig!

Vanavond wordt ons eerste echte stapavond :). dus ik ben benieuwd.

Jullie zullen weer snel van mij horen:).

dikke kus uit suriname



xxxxxxxx

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2014

Last Trip

26 Juni 2014

Curaçao

16 Juni 2014

Perfect moments

10 Juni 2014

Explosief & Impulsief.

04 Juni 2014

Een gewone week
Robin

Mijn avontuur voor drie maanden in het mooie Suriname!

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 10072

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Landen bezocht: