Een gewone week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu Een gewone week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu

Een gewone week

Blijf op de hoogte en volg Robin

04 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallooooo nederland

Het regent drie druppelen en al mijn kinderen in de klas zij verkouden, hoesten en lopen met een dik vest. Het is nog steeds om te zweten hier.
Maar het zal voor hun koud zijn. Beetje gek dat gesnotter om je heen. Lijkt of ik in Nederland ben.

In de middag besloten we heerlijk te gaan lunchen bij lekker.
Verheugen op een lekker broodje en het stond voor me; aaaah yess het zag er echt mega goed uit.
Tot de eerste hap door me keel ging. Ik stond echt letterlijk in vuur en vlam. Het deed verdomd veel pijn..
Maar ik vroeg heel netjes aan de ober of het echt paprika,s waren. Hy kwam terug van de keuken, had het zelf geprobeerd en we kregen gelijk een nieuw broodje
Guess what; er zat een verkeerde poeder op de paprika.
It was like; feeling hot hot hot

Ik heb afgelopen week gesolliciteerd voor mijn LIO-plek in Nederland. Helaas gaat dit niet zoals ik graag zou willen.
Ik had vier brieven verstuurd waar ik bij twee scholen heel snel werd afgewezen. Dit komt doordat ik moet skype en de achtergebleven studenten in Nederland op persoonlijk gesprek kunnen gaan.
Iedereen zei dat ik dat als voordeel moest zien maar het is meer een struikelblok. Scholen willen niet skype of de verbinding doet het niet. Dit was het geval bij mijn laatste gesprek. De verbinding deed het niet vanwege de regen hier.
Daarnaast werd ik op school vier ook afgewezen omdat ik hier zit.
Heel frustrerend! Ik heb nog een gesprek te gaan. Hoop van zegen zal ik maar zeggen.

Afgelopen donderdag moesten we ook afdansen voor de salsa.
Ja dames en heren ik heb het gehaald! Niet te geloven maar het is echt. Salsa level one. En nog schrikwekkender nieuws; ik ga door met level two

Vrijdag hadden we stage omdat we maandag niet waren gegaan vanwege trip. Heel gek om dan op stage te zijn!
Ik was dus blij toen het weekend was!

Vrijdagavond zijn we met zijn alle naar beauty and nerd party geweest.
Ik had een beautybandje dus moest me ook aan dat thema houden.
Met een partybus gingen we richting de feestplek. Wauww alles was gewoon leuk!
Tot de volgende dag. Toen was het katerdag.
Omg al lang niet meer gehad.

Zaterdag en zondag hadden we allemaal plannen gemaakt om te doen. Helaas zijn ze letterlijk in het water gevallen. Het heeft hier namelijk keihard geregend.
Zaterdagavond zijn we wel naar het casino geweest. Wat een flop. Ik ging met 35 srd kwijt ipv met winst na huis.
Zondagavond heeft het wel goed gemaakt. We zijn naar een salsafeest gegaan. Dit was echt super leuk!
Het filmpje van mijn salsamoves zijn erbij gezet.

Maandag ben ik met mijn stageklas naar de vlindertuin geweest. Een van de juffrouwen had een voorgerecht en hoofdgerecht gemaakt. Anne-Sophie en ik hadden een appeltaart gemaakt als toetje. Ik heb typisch Surinaams gegeten. Ik zou jullie graag de namen vertellen, maar die zijn er moeilijk en dan slaan mijn hersenen het niet op.
Het uitje was heerlijk maar de terugweg verschrikkelijk.
Die kinderen waren echt zoooo druk.
Mijn god dat kreeg ik echt niet meer geregeld.

Dinsdag was gewoon weer een normale stagedag.

Mensjes in Nederland ik ben ziek geweest van de malariapillen das echt troep. & om eerlijk te zijn was dat even een moment dat ik Nederland miste.
Maar ik moet me verontschuldigen tegenover jullie want het waren maar 5 volle uren en toen dacht ik oooohh nee toch niet hoor.

Dus ik denk toch wel aan jullie hoor :)

Tot snel

Dikke kus

• 04 Juni 2014 - 23:12

Marchy:

Heyy muppet!! Geniet nog maar lekker van alles! Te gek dat je level 1 hebt behaald, op naar level 2 ;-)!
    Komend weekend Pinkpop!!! We zullen aan je denken!! En uiteraard drinken we er heel veel op jou ;-)!! Ga je missen Festival Mattie van me :-):'(!! Liefs dikke kus March

• 05 Juni 2014 - 11:07

Harry Veenhof Sr.:

Robin, je verslag weer gelezen. Ja de mensen daar zijn niet gewend dat het regent, dus is het snotteren.
    Gefeliciteerd met je slagen van het salsadansen. Ook een diploma gekregen of was dat er NIET bij ?
    Wat had je precies op je broodje ? Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet tegen heet eten kunnen. Dat is bij mij nu ook minder hoor, want vroeger moest mijn nasi rood van de sambal zijn.
    Ik wens je nog een prettige en geslaagde stage toe.

• 05 Juni 2014 - 16:06

Mam:

nou gewone week??? geniet er nog van schat gaat snelle dan je denkt
    groetjes van iedereen uit het regenachtige elsloo
    xxx

• 05 Juni 2014 - 21:22

Miranda:

Hey meissie weer een leuk verslag. Balen dat je ziek bent geweest van de pillen, is ook troep, maar ja je moet maar denken beter een paar dagen ziek als een heeeeeeeeeeleeeeeeeeee tijd als je werkelijk malaria zou krijgen.
    Nou nog veel plezier enne nog proficiat met je salsa diploma. Voor je naar huis komt nog effe level 2 in je pocket stoppen kun je ze hier straks iets voordoen.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Hallooo Achterblijvers.

Waaaaaaauuuuuuuwwwwww wat is het hier warm!
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik uit het vliegtuig stapte.
Ik had natuurlijk Nederlandse kleren aan, lange broek - lang truitje - vestje - sokken en dichte schoenen. En het ergste het was ZWART.
Het wachten bij de douane ging vrij snel, alleen mijn koffertje wilde niet zo snel zijn. Na een dag van half 5 's morgens tot half 5 's avonds zette ik mijn eerste stappen in Suriname.
Het was een hele shock kan ik jullie vertellen!

Aangekomen in ons appartementje na een lange dag.
Het is prima te doen in het appartementje. Iedereen heeft een eigen kamer en een tweepersoonsbed, wat wil je nog meer in dit goede leven.
Het keukenkastje viel al bij de eerste aanraking uit elkaar, maarja we leven in Suriname dus wat willen we he :).
De douche is KOUD. Mennn wat moest ik daar aan wennen. Het was echt even een hel de eerste keer, maar vandaag ging het alweer.

Dinsdag hebben we met zijn allen heel impulsief besloten een trip naar Galibi te ondernemen.
Hier gingen we naar een dropje aan het water met palmboompjes en hutjes :) in de avond gingen we opzoek naar een schildpad.
Dit was echt super mooi.
We waren gestart in een busje waar we lekker eten kregen en prima zaten. Aangekomen bij het water zijn we in een bootje gestapt. Er werd ons aangeraden een poncho aan te doen.
Nou ik kan jullie vertellen het was nodig, waterplassen kwamen over ons heen. Ik kan het meer watervallen noemen en dat op een rivier.
Het was wel een hele ervaring, vooral toen een van de bankjes kapot ging en er twee van ons hop met de voetjes omhoog op de grond lagen. Dit gaf de bootreis nog meer herinneringen.
Aangekomen in Galibi kregen we heerlijk eten en hebben we het dorpje verkend. Schattig dorpje was het.& jaa ik heb een spin op me arm en gezicht gehad en de aapjes op mijn schouders! heeeeeel vet!!!!
In de avond zijn we weer in het bootje gestapt, en nu was het donker, en op zoek gegaan naar een schildpad.
We hebben er een gevonden die eieren aan het leggen was. een heel bijzonder moment! het was een echt een mega ding. 250 kg.
we hebben met zijn allen gekeken naar het proces van het eieren leggen tot dat hij terug het water in ging. dit heeft een uur geduurd, lang maar heel bijzonder!

Terug op het land gingen wij onze hangmatten ophangen, want wij sliepen in een hangmat.
Nou ik ga er een kopen hoor. Heeeerlijk geslapen en niet koud gehad!
De volgende morgen ben ik nog een keer met de aapjes op de foto gegaan en na het ontbijt zijn we terug naar Paramaribo gegaan.
Kortom het was geweldig!

Vanavond wordt ons eerste echte stapavond :). dus ik ben benieuwd.

Jullie zullen weer snel van mij horen:).

dikke kus uit suriname

xxxxxxxx