Maandje in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu Maandje in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Robin Voragen - WaarBenJij.nu

Maandje in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Beach feestje.
Dat was waar ik maandagmorgen als eerste aan dacht. Het feestje van zondagavond was heel erg leuk, maar het was maandagmorgen helaas heel vermoeiend. Terwijl we het niet laat gemaakt hadden.
Maandag was ook de dag dat ik de laatste keer naar een klas ging kijken.
Na deze dag moest ik beslissen welke klas ik graag stage wilde gaan lopen.
De laatste klas is het geworden.
Mijn mentor is heel erg leuk, alleen klets ze heel veel met de juffrouwen die binnen komen lopen.
En dan kletsen ze niet 5 minuten, nee gewoon hoppa gelijk een half uur.
Weekend moet toch ergens besproken worden he.
Daarnaast ben ik haar schat, lieverd en meisje. Nu weet ik wel dat ik lief ben, maar omdat nu iedere keer te horen. Oeff moet ik aan wennen hoor.

De kinderen in mijn klas hebben wel heel veel rekenmateriaal. Het is wel basic. Dus dopjes van flesjes en een kralenketting, maar daarnaast hebben ze wel mooie getalkaartjes.
Heel leuk om mee te werken en de kinderen vinden dat ook heerlijk.

Maandag was het ook salsa les. Het draaien kwamen aanbod. Nee, niet voor mij besteed maar ik oefen hard. Gelukkig kan Anne-Sophie het heel goed uitleggen en voordoen en doe ik het mooi allemaal na.
Oefenen, oefenen, oefenen that’s it.

De rest van de week heb ik een hele leuke week gehad.
Helaas werken de kinderen echt heeeeeel langzaam. Ik dacht hoe ga ik een schrijfles van een uur nu vullen. Nou dames en heren in Nederland ik kan het jullie vertellen.
De kinderen werken hier op hun elfendertigste.
Dit kon ik niet hendelen, dus ben ik daar al even verandering in gaan brengen.
De klas is gevoelig voor complimenten en ik heb de eerste smileys en stickers uitgedeeld.
De kinderen straalde en werkte opeens tien versnellingen harder en had ik tijd over.
Oke dit was ook weer niet de bedoeling, maar nu kon ik wel leuke en leerzame spelletjes doen.

Donderdag was de dag dat mijn mentor naar “de apotheek” moest (ik denk dat ze wilde uitslapen).
Dit betekende dat ik alleen voor de klas stond en daarnaast nog eens een toets mocht afnemen.
Ik heb het gered, goed he!
Owh even voor de duidelijkheid, mijn mentor kwam aanlopen om half elf.
Van 8 tot half 11 dus alleen gestaan.

Dames en heren wisten jullie al dat ik hier heilig word?
Iedere morgen, voor het eten en als ik naar huis ga, dan bid ik naar Dhr. god.
Ik zeg dan Eerbiedig en alle kinderen bidden dan samen met me voor het goede leven.
Ik moet zeggen, het werkt. Het geluk staat me toe hier!

We hebben maar een abonnement gepakt bij het zwembad.
Waarom?
Omdat we er iedere dag zijn naar stage om even te chillen en uit te rusten!
En dan waren we goedkoper uit!

Vrijdag was de dag van de hel. Ik had donderdag niet gebeden
Het belangrijkste uit mijn leven hier in Suriname is gestolen.
Jawel MIJN HANGMAT.
Er hingen strings, handdoeken, broeken en stoelen buiten, maar uitgerekend moeten ze MIJN hangmat meenemen. Er waren ook nog vier andere, maar die waren niet mooi genoeg om mee te nemen.
Huilen geblazen dus. Een nieuwe kopen. Want niet kunnen chillen in Suriname is echt niet Suriname.

Afgelopen zondag zijn we naar Cola Kreek gegaan (foto’s zijn bijgevoegd).
Cola kreek is een kreekje (soort riviertje) waar het water op cola lijkt. Heel raar, maar ook als je erin zwemt, lijkt het op cola.
Om een voorstelling voor jullie te maken, kun je de rest om het kreekje heen, vergelijken met steinerbos. Het was echt fijn om uit te rusten, tot de locals (Surinaamse bevolking) ons gevonden hadden en het leuk vonden om als een krokodil in het water ons aan te staren en met ons te praten.
Hoe hard we dit ook negeerde, het werkte niet. Ze bleven tegen wegkijkende mensen praten.
Ik snap niet dat ze dat leuk vonden!

We hadden afgelopen weekend een logé.
Evelien van het andere kwam bij ons slapen omdat de andere meisjes op trip waren.
Aangezien het niet fijn is om alleen thuis te blijven, hebben we dit zo samen opgelost.
We hebben het heel gezellig gehad. Zaterdag zijn we gaan uiteten en dat was 8 euro voor voorgerecht, hoofdgerecht en drinken. Niets dus. Het was heerlijk!
Zondag morgen hebben we een heerlijk ontbijtje gehad. Heel uitgebreid.
Voordat we vertrokken naar colakreek zijn we nog snel naar de markt gegaan. We dachten drie kraampjes, maar het was gewoon volgebouwd.
Over twee weken zullen we dit goed kunnen bekijken, want volgend weekend zijn we op trip.

Oke het is vandaag een verhaal van hak op de tak, maar hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.

Dikke kus!

PS: ik heb vannacht gedroomd dat ik na huis moest, want er was iets mis met mijn ticket. Een ticket dat ik bij de eftelingpunten had gekregen.
Ik werd zwetend en huilend wakker. met andere woorden: ik wil nog niet na huis!!

  • 19 Mei 2014 - 15:37

    Miranda Frissen:

    Hey meid
    Weer fijn om een leuk verhaal van je te lezen, ondertussen je nieuwe hangmatje al uitgeprobeerd denk ik. Veel plezier volgend weekend op trip.

  • 19 Mei 2014 - 19:54

    Harry Veenhof Sr.:

    Robin,

    Met plezier lees ik jouw verslagen. Zo als jij zegt ik spring van de hak op de tak valt best mee.
    Ga zo door meidje en je redt het wel. Succes !!!

  • 19 Mei 2014 - 21:58

    Mam:

    zoals we kunnen lezen doe je het er super goed......hadden ook niet anders verwacht. je bent een topper veel plezier daar op die trip. denken aan je dikke kussssss van allemaal uit de tettestroat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Hallooo Achterblijvers.


Waaaaaaauuuuuuuwwwwww wat is het hier warm!
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik uit het vliegtuig stapte.
Ik had natuurlijk Nederlandse kleren aan, lange broek - lang truitje - vestje - sokken en dichte schoenen. En het ergste het was ZWART.
Het wachten bij de douane ging vrij snel, alleen mijn koffertje wilde niet zo snel zijn. Na een dag van half 5 's morgens tot half 5 's avonds zette ik mijn eerste stappen in Suriname.
Het was een hele shock kan ik jullie vertellen!

Aangekomen in ons appartementje na een lange dag.
Het is prima te doen in het appartementje. Iedereen heeft een eigen kamer en een tweepersoonsbed, wat wil je nog meer in dit goede leven.
Het keukenkastje viel al bij de eerste aanraking uit elkaar, maarja we leven in Suriname dus wat willen we he :).
De douche is KOUD. Mennn wat moest ik daar aan wennen. Het was echt even een hel de eerste keer, maar vandaag ging het alweer.

Dinsdag hebben we met zijn allen heel impulsief besloten een trip naar Galibi te ondernemen.
Hier gingen we naar een dropje aan het water met palmboompjes en hutjes :) in de avond gingen we opzoek naar een schildpad.
Dit was echt super mooi.
We waren gestart in een busje waar we lekker eten kregen en prima zaten. Aangekomen bij het water zijn we in een bootje gestapt. Er werd ons aangeraden een poncho aan te doen.
Nou ik kan jullie vertellen het was nodig, waterplassen kwamen over ons heen. Ik kan het meer watervallen noemen en dat op een rivier.
Het was wel een hele ervaring, vooral toen een van de bankjes kapot ging en er twee van ons hop met de voetjes omhoog op de grond lagen. Dit gaf de bootreis nog meer herinneringen.
Aangekomen in Galibi kregen we heerlijk eten en hebben we het dorpje verkend. Schattig dorpje was het.& jaa ik heb een spin op me arm en gezicht gehad en de aapjes op mijn schouders! heeeeeel vet!!!!
In de avond zijn we weer in het bootje gestapt, en nu was het donker, en op zoek gegaan naar een schildpad.
We hebben er een gevonden die eieren aan het leggen was. een heel bijzonder moment! het was een echt een mega ding. 250 kg.
we hebben met zijn allen gekeken naar het proces van het eieren leggen tot dat hij terug het water in ging. dit heeft een uur geduurd, lang maar heel bijzonder!

Terug op het land gingen wij onze hangmatten ophangen, want wij sliepen in een hangmat.
Nou ik ga er een kopen hoor. Heeeerlijk geslapen en niet koud gehad!
De volgende morgen ben ik nog een keer met de aapjes op de foto gegaan en na het ontbijt zijn we terug naar Paramaribo gegaan.
Kortom het was geweldig!

Vanavond wordt ons eerste echte stapavond :). dus ik ben benieuwd.

Jullie zullen weer snel van mij horen:).

dikke kus uit suriname



xxxxxxxx

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2014

Last Trip

26 Juni 2014

Curaçao

16 Juni 2014

Perfect moments

10 Juni 2014

Explosief & Impulsief.

04 Juni 2014

Een gewone week
Robin

Mijn avontuur voor drie maanden in het mooie Suriname!

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 10075

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 08 Juli 2014

Mijn aankomst en de eerste dagen.

Landen bezocht: